من فکر میکنم که برای پاسخ به این سوال بسیار صلاحیت دارم ، به تازگی تحت عنوان دولوپر php تازه کار استخدام شده ام .

در ذیل چیزهایی را به شما پیشنهاد میکنم که باید قبل از اپلای بدانید 


لطفاً به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...


1- php plain را خیلی خیلی خوب بلد باشید ، بدانید در صورت لزوم باید از کدام تابع استفاده کرد ، متغیر های گلوبال ، فایل هندلینگ و خلاصه هرچیزی که در هسته php هست .


2 - برنامه نویسی شی گرا را بفهمید زیرا اکثر شرکت ها بر پایه برنامه نویسی شی گرا کد خواهند زد .


3- SQL را بشناسید و آنرا خوب بلد باشید . اگرچه زبان های Non-sql هم وجود دارند اما فکر میکنم تقریباً همگی از SQL استفاده میکنند 


4-MVC و MVVM را به بفهمید ، اینها پایه همه فریم ورک ها هستند 


5- گذشته از این ها ، حداقل کار با یک فریم ورک را بلد باشید ( پیشنهاد من لاراول ) ، لازم نیست در آن استاد کار باشید اما باید کارهای روتین را با آن انجام دهید و چند پروژه کوچک با انها ساخته باشید 


6 - با HTML و CSS آشنا باشید. در یادگیری JS اجباری وجود ندارد اما یادگیری آن برای شما امتیاز ویژه محسوب خواهد شد ، کمی هم JQUERY بلد باشید برای دستکاری DOM 


بعد از اینکه اولین شغل خود را به دست آوردید 


اعتماد به نفس داشته باشید و از لیدر یا برنامه نویسان ارشد نترسید ! در عوض فروتن باشید و یاد بگیرید ، بدانید چه موقع سوال بپرسید و چه موقع مشغول کار خودتان باشید . سخت کار کنید و کارتان را دوست داشته باشید ، بیشتر تجربه های واقعی کاری در محیط دولوپ در کار شما برای شما تجربه خواهد شد .


از یادگیری دست نکشید ! جاوااسکریپت را یاد بگیرید و بعضی از فریم ورک هایش را ، در این صورت full stack خواهید شد .


قلمرو یادگیری خود را تا توسعه اپ های موبایل یا هرچیزی خارج از منطقه خود توسعه دهید .


لینک : 

https://www.quora.com/What-should-a-junior-PHP-developer-know-to-get-a-decent-job